Skip to main content Skip to search Skip to main navigation
Go to homepage
DPA 2028-B-B01

Proven DPA sound

Natural voice - from folk to metal

Minimises feedback problems

Rugged enough for the live stage

Uniform supercardioid polar pattern

Handles extreme sound pressure levels


Technical specifications:

Polar pattern: Supercardioid

Sensitivity, nominal, +/- 3 dB at 1 kHz: 5 mV/Pa; -46 dB re. 1 V/Pa

Equivalent noise level, A-weighted: 22 dB(A)

Total harmonic distortion (THD): < 1% up to 139 dB SPL peak

Dynamic range: 117 dB

Max. SPL, peak before clipping: 160 dB

Capture the true sound with a microphone and produce an unforgettable show. Effortlessly. The 2028 was created to meet all the unique challenges of the live stage. It's a flexible handheld microphone for transparent, fantastic vocals that is suitable for a variety of uses, such as live, church congregations, broadcast, etc. It can be used wired or with your favourite wireless system. Whichever you choose, just plug it in and experience the voice like never before.


The 2028 features a supercardioid capsule with DPA's famous linear off-axis behaviour. This allows the microphone to achieve very high gain before the onset of feedback, while making it easier for engineers to handle crosstalk from nearby instruments. The 2028 captures these off-axis sounds in the most natural way.


We have developed a brand new capsule for the 2028, which is an integral part of the microphone. It is permanently attached to the shockmount and cannot be removed. The newly designed shockmount and pop filter were developed especially for the 2028.


On the live stage, the 2028 delivers the same open and transparent sound as other DPA microphones. In fact, it needs no (or very little) EQ to sound like you're standing right next to the singer listening to their performance. This allows the singer to use their voice as if they were not using a microphone at all, which puts less strain on them. In addition, sound engineers can spend their time shaping the sound experience instead of having to deal with artefacts. This amazing transparency is unique to DPA microphones.

Properties

Characteristic: Supercardioid
Switches: No
Tube: No
Type of construction: Capacitor
USB connection: No
DPA-Microphones

Ansprechpartner:

DPA Microphones A/S
Kokkedal Industripark 101
DK-2980 Kokkedal

E-Mail: info-de@dpamicrophones.com
Web: https://www.dpamicrophones.com/de/

    Sicherheits- und Warnhinweise:

    Dieses Produkt enthält elektronische Bauteile und/oder wird mit elektrischer Energie betrieben.

    Bitte verwenden Sie es ausschließlich gemäß der Bedienungsanleitung und mit geeignetem Zubehör.

   ⚠️ Schützen Sie das Gerät vor Feuchtigkeit, extremen Temperaturen und mechanischer Beschädigung.

    Prüfen Sie Kabel, Netzteile und Anschlüsse regelmäßig auf sichtbare Schäden.

 

    ℹ️ Weitere sicherheitsrelevante Hinweise entnehmen Sie bitte der beiliegenden Bedienungsanleitung.

    ℹ️ Bei Fragen zur sicheren Verwendung wenden Sie sich gerne an unseren Kundenservice.

1 of 1 reviews

Average rating of 5 out of 5 stars


100%

0%

0%

0%

0%


Leave a review!

Share your experiences with other customers.


1 review

22 October 2019 00:00

Review with rating of 5 out of 5 stars

Es gibt keinen Grund, irgendein anderes Mikrofon als dieses oder das 4018 zu verwenden. Egal wie laut die Bühne ist. Absolut linear in alle Richtungen, maximale Dämpfung der Bühne und der Rückseite. Man kann damit schlicht alles machen. Von Oper, Jazz bis Rock (auch Hardcore-) und Beatboxing. Das Polardiagramm ist absolut korrekt im Gegensatz zu den unverschämt geschönten von Shure, Audix, Telefunken und Co. Im Gegensatz zu Neumann KSM104 u.ä. ist die Dämpfung in 1m Abstand gute 20 dB besser. Wer sehr laute Monitore braucht wie ich, darf sich auf einen deutlich verbesserten Bühnensound freuen, denn der Bühnenhintergrund wird nicht als &quot;Schrott&quot; wie sonst üblich wiedergegeben (was auf die hohe Winkellinearität zurückzuführen ist).