RME HDSPe MADI FX
€1,369.08
Prices incl. VAT plus shipping costs
(Free shipping from 49,-€ order value within Germany)
Delivery on request
194 input channels / 196 output channels=390 channels
3 x MADI I/O (2 x optical + 1 x coaxial)
AES/EBU I/O (via breakout cable)
3 x virtual MIDI I/O via MADI
1 x MIDI I/O via 5-pin DIN (breakout cable)
Stereo analogue out
Wordclock I/O
TotalMix FX with 192 kHz effects engine
The HDSPe MADI FX sets a new milestone among RME audio interfaces. Never before has there been such a powerful and high-performance multi-channel computer interface.
390 channels! Three MADI I/Os - two optical and one coaxial - are accompanied by an AES/EBU I/O and an analogue monitor output. There is also a word clock I/O and a total of four MIDI I/Os. As is typical for RME, all the technology and connections are concentrated in a very small space. Only one PCIe slot on the motherboard and a second free slot on the computer are required.
To guarantee RME's worldwide unique low-latency performance even with so many channels, a new, modular high-tech audio core has been developed, which processes more than three times the number of channels of the previous RME MADI flagship and requires an even lower system load. Assuming a powerful computer, record-breaking latencies of up to 32 samples can be utilised even when using all 390 channels. Sophisticated efficiency technology automatically switches off channels that are not currently being used in the hardware so that they do not require any computing power. A simple stereo signal does not place a greater load on the computer than a simple stereo card - despite a professional multi-channel system with almost 400 channels!
The new core technology goes hand in hand with a special TotalMix FX version in order to utilise the enormous number of channels efficiently and practically. In addition to numerous performance optimisations, which make the 4096-channel mixer of the MADI FX react just as smoothly as its Fireface UFX counterpart (1800 channels), and a faster DSP for a higher number of EQs and compressors, this primarily affects the manageability of the sheer mass of channels. A new hide technology makes it possible to hide unused channels visually. Hide setups can be saved and loaded at any time, for example to switch between displaying the drum mix and the complete band mix at the click of a mouse.
Ansprechpartner:
Audio AG
Am Pfanderling 60
85778 Haimhausen
E-Mail: info@audioag.com
Web: www.audioag.de
RME (Rme Audio) ist ein deutscher Hersteller von professioneller Audiotechnik, der 1996 gegründet wurde und sich auf die Entwicklung von hochwertigen Audio-Interfaces, Mischpulten und digitalen Audiolösungen spezialisiert hat. Bekannt für ihre herausragende Klangqualität und Zuverlässigkeit, bietet RME Produkte, die sowohl in professionellen Tonstudios als auch bei Live-Anwendungen eingesetzt werden. Die Marke hat sich einen hervorragenden Ruf für ihre innovativen Technologien erarbeitet, darunter die proprietäre SteadyClock-Technologie, die eine präzise Synchronisation und minimalen Jitter gewährleistet. RME legt großen Wert auf Benutzerfreundlichkeit und Flexibilität, was ihre Produkte zu einer bevorzugten Wahl für Tontechniker, Musiker und Produzenten macht. Mit einem starken Fokus auf Qualität und Leistung bleibt RME an der Spitze der Audiotechnologie und unterstützt Kreative dabei, ihre musikalischen Visionen mit höchster Präzision umzusetzen.
Sicherheits- und Warnhinweise:
Dieses Produkt enthält elektronische Bauteile und/oder wird mit elektrischer Energie betrieben.
Bitte verwenden Sie es ausschließlich gemäß der Bedienungsanleitung und mit geeignetem Zubehör.
⚠️ Schützen Sie das Gerät vor Feuchtigkeit, extremen Temperaturen und mechanischer Beschädigung.
⚡ Prüfen Sie Kabel, Netzteile und Anschlüsse regelmäßig auf sichtbare Schäden.
ℹ️ Weitere sicherheitsrelevante Hinweise entnehmen Sie bitte der beiliegenden Bedienungsanleitung.
ℹ️ Bei Fragen zur sicheren Verwendung wenden Sie sich gerne an unseren Kundenservice.
Login